اعمال شب بيستويکم ماه مبارک رمضان
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۸۴۱۶۱
خبرگزاري آريا - اعمال شبهاي قدر بر دو نوع است؛ يکي آن که در هر سه شب بايد انجام داد و ديگر آنهايي که مخصوص هر شبي است.
به گزارش ايسنا، اعمال مشترک اين شبها چند چيز هستند:
اول:
«غسل»
علامه مجلسي فرموده است که "بهتر است غسل شبهاي قدر را مقارن غروب آفتاب انجام دهند که نماز مغرب را با غسل بخوانند".
دوم:
«خواندن دو رکعت نماز»
در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه سوره توحيد (قل هو الله احد) را بخواند و بعد از پايان نماز 70 مرتبه بگويد «اَسْتَغْفِرُ اللّهَ وَاَتُوبُ اِلَيْهِ»
در روايتي از رسول خدا(ص) آمده است که کسي که اين عمل را انجام دهد از جاي خود برنخيزد مگر اينکه خداي متعال او و پدر و مادرش را بيامرزد و خداوند، فرشتگان را مامور ميکند که تا سال آينده براي وي حسنات بنويسند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سوم:
«باز کردن قرآن و قرائت دعاي مخصوص آن» متن دعا در ادامه ميآيد؛
اَللّهُمَّ اِنّي اَسْئَلُکَ بِکِتابِکَ الْمُنْزَلِ
خدايا از تو خواهم به حق کتاب فرستاده شدهات
وَ ما فيهِ وَ فيهِ اسْمُکَ الاْکْبَرُ وَاَسْماَّؤُکَ الْحُسْني
و آن چه در آنا ست که در آن است نام بزرگت و نامهاي نيکويت
وَما يُخافُ وَ يُرْجي اَنْ تَجْعَلَني مِنْ عُتَقاَّئِکَ مِنَ النّارِ
و آنچه بدانها ترس و اميد شود که قرارم دهي از زمره آزاد شدگانت از دوزخ
"پس هر حاجت که دارد بخواهد"
چهارم:
«بر سر گرفتن قرآن»
به فرموده امام صادق (ع) قرآن مجيد را بايد بر سر گذاشت و گفت:
اَللّهُمَّ بِحَقِّ هذَا الْقُرْآنِ
خدايا به حق اين قرآن
وَ بِحَقِّ مَنْ اَرْسَلْتَهُ بِهِ
و بحق آن کس که او را بدان فرستادي
وَ بِحَقِّ کُلِّ مُؤْمِنٍ مَدَحْتَهُ فيهِ
و بحق هر مؤمني که در اين قرآن مدحش کردهاي
وَ بِحَقِّکَ عَلَيْهِمْ فَلا اَحَدَ اَعْرَفُ بِحَقِّکَ مِنْکَ
و بحقي که تو بر ايشان داري زيرا کسي نيست که حق تو را بهتر از خودت بشناسد
سپس 10 مرتبه بگويد؛ «بِکَ يا اَللّهُ» بحق خودت اي خدا
و 10 مرتبه «بِمُحَمَّدٍ» بحق محمد صلي الله عليه وآله
و 10 مرتبه «بِعَلي» بحق علي عليهالسلام
و 10 مرتبه «بِفاطِمَةَ» بحق فاطمه سلامالله عليها
و 10 مرتبه «بِالْحَسَنِ» بحق حسن عليهالسلام
و 10 مرتبه «بِالْحُسَيْنِ» بحق حسين عليهالسلام
و 10 مرتبه «بِعَلِيّ بْنِ الْحُسَيْنِ» بحق علي بن الحسين عليهالسلام
و 10 مرتبه «بُمَحَمَّدِ بْنِ عَلِي» بحق محمد بن علي عليهالسلام
و 10 مرتبه «بِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ» بحق جعفر بن محمد عليهالسلام
و 10 مرتبه «بِمُوسَي بْنِ جَعْفَرٍ» بحق موسي بن جعفر عليهالسلام
و 10 مرتبه «بِعَلِيِّ بْنِ مُوسي» بحق علي بن موسي عليهالسلام
و 10 مرتبه «بِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِي» بحق محمد بن علي عليهالسلام
و 10 مرتبه «بِعَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ» بحق علي بن محمد عليهالسلام
و 10 مرتبه «بِالْحَسَنِ بْنِ عَلِي» بحق حسن بن علي عليهالسلام
و 10 مرتبه «بِالْحُجَّةِ» به حق حضرت حجت عليهالسلام
"پس هر حاجتي که دارد از خداوند طلب کند و در تمام اين اذکار نهايت حضور قلب و توجه به درگاه خدا را حفظ کند" .
بهتر است اگر ميخواهند توسل يا ذکر مصيبتي کنند قبل يا بعد از دعا باشد و دعا را قطع نکنند.
پنجم:
«زيارت امام حسين (ع)»
به فرموده علامه مجلسي زيارت امام حسين (ع)؛ در هر يک از سه شب قدر مستحب موکد است و در روايتي آمده است که سبب آمرزش گناهان ميشود و اگر از نزديک دسترسي به زيارت نداشته باشد از دور زيارت کند.
ششم:
«احياء داشتن شبهاي قدر»
يعني اينکه اين شب را تا صبح بيدار باشد و با عبادت، دعا، تلاوت قرآن، حضور در جلسات سخنراني ديني، پرسش و پاسخهاي مذهبي و يا مطالعه کتابهاي تفسير، عقايد و مواعظ آن را سپري کند.
در روايتي از امام باقر (ع) آمده است: "هر کس شب قدر را احياء دارد، گناهان او آمرزيده ميشود، هر چند که بسيار باشد" و بهتر است روز قبل مقداري استراحت کند و غذا و نوشيدني کمتري بخورد تا خواب بر او غلبه نکند و کساني که توانايي احياء ندارند بهتر است اول شب را استراحت کنند و سحرگاهان بيدار باشند و عبادت نمايند.
هفتم:
«اقامه 100 رکعت نماز»
100 رکعت نماز بخواند (هر دو رکعت به يک سلام) که فضيلت بسيار دارد و افضل آن است اگر توانايي داشته باشد در هر رکعت بعد از حمد 10 مرتبه سوره توحيد (قل هو الله احد) بخواند.
هشتم:
خواندن دعايي که در ادامه ميآيد (حضرت زين العابدين (ع) در شبهاي قدر اين دعا را ميخواندند):
بخواند:
اَللّهُمَّ اِنّي اَمْسَيْتُ لَکَ عَبْداً داخِراً لا اَمْلِکُ لِنَفْسي نَفْعاً وَلا ضَرّاً
خدايا من شام کردم در حالي که بنده خواري هستم که مالک سود و زياني براي خويشتن نيستم
وَلا اَصْرِفُ عَنْها سُوَّءاً اَشْهَدُ بِذلِکَ عَلي نَفْسي
و نتوانم از خويشتن پيش آمد ناگواري را بازگردانم و اين مطلبي است که من آن را بر خويش گواهي دهم
وَاَعْتَرِفُ لَکَ بِضَعْفِ قُوَّتي وَقِلَّةِ حيلَتي فَصَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ
و به ناتواني خود و بيچارگيم در برابرت اعتراف دارم، پس درود فرست بر محمد و آل محمد(ص)
وَاَنْجِزْ لي ما وَعَدْتَني وَجَميعَ الْمُؤْمِنينَ وَالْمُؤْمِناتِ مِنَ الْمَغْفِرَةِ في هذِهِ اللَّيْلَةِ
و وفا کن برايم بدانچه بر من و همه مؤمنين و مؤمنات وعده فرمودي از آمرزش در اين شب
وَاَتْمِمْ عَلَيَّ ما اتَيْتَني فَاِنّي عَبْدُکَ الْمِسْکينُ الْمُسْتَکينُ الضَّعيفُ الْفَقيرُ الْمَهينُ
و تمام کن بر من آنچه را به من دادي زيرا که من بنده بينواي مستمند ناتوان تهيدست خوار توام
اَللّهُمَّ لا تَجْعَلْني ناسِياً لِذِکْرِکَ فيما اَوْلَيْتَني
خدايا قرار مده مرا فراموشکار از ياد خويش در آنچه به من انعام فرمودي
وَلا غافِلاً لاِِحْسانِکَ فيما اَعْطَيْتَني وَلا ايِساً مِنْ اِجابَتِکَ وَاِنْ اَبْطَاَتْ عَنّي
و نه غافل از احسانت در آنچه به من عطا کردي و قرارم مده نااميد از اجابت خويش و اگرچه ديرزماني طول کشد
في سَرّاَّءَ اَوْ ضَرّاَّءَ اَوْ شِدَّةٍ اَوْ رَخاَّءٍ اَوْ عافِيَةٍ اَوْ بَلاء اَوْ بُؤْسٍ اَوْ نَعْماءَ
چه در خوشي و چه در سختي در دشواري يا در آسايش در تندرستي يا گرفتاري در تنگدستي يا در نعمت
اِنَّکَ سَميعُ الدُّعاَّءِ
براستي تو شنواي دعايي
نهم:
«طلب آمرزش گناهان و دعا براي امور دنيوي و اخروي»
مرحوم علامه مجلسي (ره) فرمودهاند "بهترين اعمال در اين شبها طلب آمرزش گناهان و دعا براي امور دنيوي و اخروي است هم براي خود و هم براي پدر و مادر خويشان و ديگر مومنان؛ چه زنده باشند و چه از دنيا رفته باشند و همچنين ذکرهاي مختلف و صلوات بر حضرت محمد(ص) و خاندانشان تا آنجا که مقدور است، انجام دهند و در بعضي از روايات نيز تاکيد شده است که «دعاي جوشن کبير» را در اين سه شب بخوانند."
در روايتي آمده است که شخصي خدمت رسول خدا (ص) رسيده و عرض کرد: اگر شب قدر را درک کردم، چه چيزي را از خداوند طلب کنم؟ که ايشان فرمودند: "عافيت و سلامتي را از خداوند بخواه".
شب بيست و يکم
اين شب فضيلتش از شب نوزدهم بيشتر است پس اعمال مشترک شبهاي قدر را با توجه بيشتري انجام دهد. در روايات درباره غسل و احيا و تلاش در عبادت در اين شب و شب بيست و سوم تاکيد شده و آمده است که شب قدر در ميان يکي از اين دو شب است و در چند روايت وقتي که از معصوم(ع) خواستند تا معين کنند که شب قدر، در ميان کدام يک از اين دو شب است، معين نکردند، بلکه فرمودند: «ما ايسر ليلتين فيما تطلب» (احياي هر دو شب، براي آنچه ميخواهي مشکل نيست).
و جالب اين که "مرحوم صدوق" در "امالي" ميگويد: "من دين الاماميه.... من احيي هاتين الليلتين بمذاکره العلم فهو افضل"؛ از دستورات مذهب اماميه است که ... اگر کسي اين دو شب را به گفتوگوي علمي بپردازد، از هر عبادتي برتر است."
اعمال شب بيست و يکم
اعمال اين شب بر دو قسم است، قسم اول دعاهايي که مربوط به دهه آخر ماه رمضان است و قسم ديگر اعمال مخصوص شب بيست و يکم، که به اين شرح است:
1- دعايي است که در "مصباح المتهجد" و "کافي" نقل شده است که در شب بيست و يکم خوانده ميشود که به شرح زير است:
يا مُولِجَ اللَّيْلِ فِي النَّهارِ وَ مُولِجَ النَّهارِ فِي اللَّيْلِ
اي فرو برنده شب در روز و اي فرو برنده روز در شب
وَ مُخْرِجَ الْحَيِّ مِنَ الْمَيِّتِ وَ مُخْرِجَ الْمَيِّتِ مِنْ الْحَيِّ
و اي بيرون آورنده زنده از مرده و بيرون آورنده مرده از زنده
يا رازِقَ مَنْ يَشاءُ بِغَيْرِ حِسابٍ
اي روزي دهنده هرکه را خواهي بي حساب
يا اَللّهُ يا رَحْمنُ يا اَللّهُ يا رَحيمُ
اي خدا، اي بخشاينده، اي خدا، اي مهربان
يا اَللّهُ يا اَللّهُ يا اَللّهُ
اي خدا، اي خدا، اي خدا
لَکَ الاْسْماءُ الْحُسْني وَالاْمْثالُ الْعُلْيا وَالْکِبْرِياءُ وَالا لآءُ
از آن تو است نامهاي نيکو و نمونههاي والا و بزرگي و نعمتها
اَسْئَلُکَ اَنْ تُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ
از تو خواهم درود فرستي بر محمد و آل محمد(ص)
وَاَنْ تَجْعَلَ اسْمي في هذِهِ اللَّيْلَةِ فِي السُّعَداءِ
و نام مرا در اين شب در زمره سعادتمندان قرار دهي
وَ رُوحي مَعَ الشُّهَداءِ
و روحم را با شهدا مقرون سازي
وَاِحْساني في عِلِّيّينَ وَاِساَّئَتي مَغْفُورَةً
و احسان و نيکوکاريم را در بلندترين درجه بهشت و گناهانم را آمرزيده کني
وَاَنْ تَهَبَ لي يَقينَاً تُباشِرُ بِهِ قَلْبي
و به من يقيني عطا کني که هميشه با دلم همراه باشد
وَاِيماناً يُذْهِبُ الشَّکَّ عَنّي
و ايماني به من بدهي که شک و ترديد را از من دور سازد
وَتُرْضِيَني بِما قَسَمْتَ لي
و بدانچه روزيم کردهاي خشنودم سازي
وَآتِنا فِي الدُّنْيا حَسَنَةً وَفِي الاْخِرَةِ حَسَنَةً
و بدهي به من در دنيا نعمت نيک و در آخرت نعمت نيکو
وَقِنا عَذابَ النّارِ الْحَريقِ
و نگهداري ما را از عذاب آتش سوزان
وَارْزُقْني فيها ذِکْرَکَ
و روزيم کني در اين شب از ذکر خود
وَشُکْرَکَ وَالرَّغْبَةَ اِلَيْکَ وَالاِْنابَةَ
و سپاسگزاريت و اشتياق و بازگشت بسويت
وَالتَّوْفيقَ لِما وَفَّقْتَ لَهُ مُحَمَّداً وَ الِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ وَعَلَيْهِمُ السَّلامُ
و توفيق براي انجام آنچه را موفق داشتي بدان محمد و آل محمد را که بر او و بر ايشان سلام باد
2- مرحوم "شيخ کفعمي" از "سيد بن باقي" نقل کرده است که در شب بيست و يکم ميخواني:
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ
خدايا درود فرست بر محمد و آل محمد
وَاقْسِمْ لي حِلْماً يَسُدُّ عَنّي بابَ الْجَهْلِ
و چنان بردباري بهرهام کن که ببندد بر من در ناداني را
وَهُديً تَمُنُّ بِهِ عَلَيَّ مِنْ کُلِّ ضَلالَةٍ
و هدايتي به من ده که بر من منت نهد از رهانيدن از هر گمراهي
وَغِنيً تَسُدُّ بِهِ عَنّي بابَ کُلِّ فَقْرٍ
و بينيازي به من بده که درهاي انواع فقر را به تمامي بر من ببندد
وَقُوَّةً تَرُدُّ بِها عَنّي کُلَّ ضَعْفٍ
و نيرويي به من ده که هرگونه سستي را از من بازگرداند
وَعِزّاً تُکْرِمُني بِهِ عَنْ کُلِّ ذُلٍّ
و عزتي که از هر خواري مرا گرامي داري
وَرِفْعَةً تَرْفَعُني بِها عَنْ کُلِّ ضَعَةٍ
و رفعت مقامي که بدان وسيله مرا از هر پستي بلند کني
وَاَمْناً تَرُدُّ بِهِ عَنّي کُلَّ خَوْفٍ
و امنيتي که بوسيله آن هر ترسي را از من دور کني
وَعافِيَةً تَسْتُرُني بِها عَنْ کُلِّ بلاءٍ
و تندرستي که بدان وسيله مرا از هر بلايي بپوشاني
وَعِلْماً تَفْتَحُ لي بِهِ کُلَّ يَقينٍ
و دانشي که به آن هر يقيني را بر من مفتوح گرداني
وَ يَقيناً تُذْهِبُ بِهِ عَنّي کُلَّ شَکٍّ
و يقيني که بدان وسيله هر شک و ترديدي را از من دور سازي
وَ دُعاءً تَبْسُطُ لي بِهِ الاِْجابَةَ في هذِهِ اللَّيْلَةِ
و دعائي که اجابتش را بر من بگستراني همين امشب
هذِهِ السّاعَةِ السّاعَةِ السّاعَةِ السّاعَةِ يا کَريمُ
و در همين ساعت، همين ساعت، همين ساعت، همين ساعت اي بزرگوار
وَ خَوْفاً تَنْشُرُ لي بِهِ کُلَّ رَحْمَةٍ
و ترسي به من بده که هر رحمتي را بدان وسيله بر من بگستراني
وَ عِصْمَةً تَحُولُ بِها بَيْني وَبَيْنَ الذُّنُوبِ حَتّي اُفْلِحَ بِها
و مرا چنان خودنگهدار کن که همان حالت ميان من و گناهان حائل شود
عِنْدَ الْمَعْصُومينَ عِنْدَکَ بِرَحْمَتِکَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ
و بدان وسيله در پيشگاه معصومين (و خود نگهداران) درگاهت رستگار باشم اي مهربانترين مهربانان
3- به فرموده "شيخ مفيد"، در اين شب صلوات بسيار فرستد و بر ظالمان بر آل محمد(ص) و همچنين بر قاتل اميرمومنان(ع) بسيار لعن و نفرين فرستد و هم براي خويش و پدر و مادرش و ساير مومنان و مومنات دعا کند.
دعا براي وجود مبارک امام زمان(عج) و فرج آن حضرت، يکي ديگر از اعمال اين شب است. در روايتي که "سيد بن طاووس" از حماد بن عثمان نقل کرده ميخوانيم:
در شب بيست و يکم ماه مبارک رمضان به محضر امام صادق(ع) شرفياب شدم. امام از من پرسيد که آيا غسل کردهاي؟ گفتم: آري امام(ع) حصيري طلبيد و مرا نيز به کنارش فراخواند. آن حضرت (ع) مشغول نماز شد و من نيز نزديک آن حضرت، نماز ميخواندم. وقتي که از نمازها فارغ شديم، آن حضرت دعا کرد و من آمين گفتم و اين کار ادامه داشت تا صبح طلوع کرد. امام(ع) اذان و اقامه گفتند و برخي از خدمتکاران را فرا خواند و نماز صبح را به امامت آن حضرت(ع) بجا آورديم.
امام صادق(ع) بعد از نماز، به تسبيح و تقديس پروردگار پرداخت و بر پيامبر(ص) درود فرستاد و براي مومنان دعا کرد، آنگاه به سجده رفت و ساعتي در سجده بود و در آن مدت جز صداي نفس حضرت چيزي را نميشنيدم، سپس دعايي خواند از جمله در دعايش عرض کرد:
وَ أسْألُکَ بِجَميعِ ما سَأَلْتُکَ وَ ما لَمْ أَسْأَلْکَ،
از تو تقاضا ميکنم به جميع آنچه که تو را با آن خواندم و آنچه را نخواندم،
مِنْ عَظيمِ جَلالِکَ ما لَوْ عَلِمْتُهُ لَسَأَلْتُکَ بِهِ،
از عظيم جلال تو که اگر ميدانستم، تو را با آن خواندم
أَنْ تُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّد وَ أَهْلِ بَيتِهِ،
از تو ميخواهم بر محمد و اهل بيتش درود بفرستي
وَ أَنْ تَأْذَنَ لِفَرَجِ مَنْ بِفَرَجِهِ فَرَجُ أَوْلِيائِکَ وَ أَصْفِيائِکَ مِنْ خَلْقِکَ،
و اجازه فرج و ظهور کسي را بدهي که با ظهور او گشايشي در کار اولياي تو و برگزيدگان از خلقت ظاهر ميشود
وَ بِهِ تُبيدُ الظّالِمينَ وَتُهْلِکُهُمْ،
و به وسيله او ظالمان را نابود و هلاک ميسازي.
عَجِّلْ ذلِکَ يا رَبَّ الْعالَمينَ.
اي پروردگار عالميان، در ظهورش تعجيل فرما
پس از آن امام(ع) سر از سجده برداشت، عرض کردم: جانم به فدايت! شما براي فرج کسي دعا کرديد که با فرج او گشايشي در کار دوستان و اولياي الهي حاصل خواهد شد، مگر آن کس شما نيستيد؟ امام(ع) فرمود: نه! او قائم آل محمد است.
آنگاه امام صادق(ع) نشانههاي ظهورش را بيان کرد و در ادامه فرمود: " شب و روز، منتظر ظهور مولايت باش، زيرا خداوند هر روز در شان و کاري است و انجام کاري او را از کار ديگر باز نميدارد" (و توقع امر صاحبک ليلک و نهارک، فان الله کل يوم هو في شان، لا يشغله شان عن شان)
نکته:
از شب بيست و يکم، دهه آخر ماه رمضان شروع ميشود که بسيار پرارزش و مغتنم است، در هر شب از شبهاي اين دهه، غسل مستحب است و روايت شده است که رسول خدا(ص) در هر شب از شبهاي دهه آخر ماه رمضان غسل کرد.
همچنين اعتکاف در مساجد جامع در اين دهه مستحب است و فضيلت فراوان دارد و در روايتي از رسول خدا(ص) اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان برابر دو حج و دو عمره شمرده شده است.
رسول خدا(ص) در دهه آخر ماه رمضان در مسجد معتکف ميشد. بسترش را جمع ميکرد و آماده و مهيا و با نشاط به شبزندهداري و عبادات ميپرداخت (بسياري از مسلمانان نيز در اين امر به آن حضرت اقتدا ميکردند) برخلاف آنچه بعضي از ناآگاهان ميپندارند که با گذشت شبهاي قدر برنامه ماه مبارک رمضان تمام شده است.
منابع:
مفاتيح نوين، آيت الله ناصر مکارم شيرازي و همکاران، نوبت و سال چاپ: بيست و دوم 1389، ناشر: انتشارات امام علي بن ابي طالب(ع)
www.hadj.ir
www.hajij.com
www.aviny.com
انتهاي پيام
منبع: خبرگزاری آریا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۸۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
فرصت انتقام برای گلگهر در حذفی مهیا شد
به گزارش "ورزشسه"، آخرین شکست گلگهر در لیگ برتر مقابل هوادار و در ورزشگاه دستگردی رقم خورد؛ جایی که برای اولین مرتبه شاهد فوران خشم سرمربی همیشه آرام گلگهر بودیم و مارینوس اوزونیدیس به شدت نسبت به اتفاقاتی که در جریان مسابقه تیمش مقابل هوادار و همینطور چند مسابقه دیگر در طول فصل رخ داده بود، اعتراض کرد.
البته این مسابقه و حواشی آن تنها انگیزه بازیکنان گلگهر و کادر فنی این تیم برای پیروزی مقابل هوادار نیست. در واقع آنها در فصل جاری دو مرتبه مقابل بنفشپوشان تهرانی قرار گرفتهاند که در هر دو مرتبه خودشان را مستحق پیروزی میدانند.
بازی رفت این دو تیم در حالی با تساوی 2 بر 2 در سیرجان خاتمه پیدا کرد که گلگهر تیم برتر میدان بود و اگر مهاجمین این تیم دقت بیشتری داشتند یا مدافعین منسجمتر عمل میکردند، کسب سه امتیاز اصلا دور از دسترس نبود. اتفاقات بازی برگشت هم که با جزئیات در خاطر علاقهمندان به فوتبال وجود دارد و هوادار که مسعود شجاعی را به جای فکری روی نیمکت خود میبیند، موفق شد با نتیجه یک بر صفر سرمهایپوشان را شکست دهد.
حالا سومین مصاف فصل این دو تیم در ورزشگاه اختصاصی گلگهر برگزار خواهد شد؛ جایی که روی کاغذ میتوان شانس پیروزی را به تیم اوزونیدیس داد. آنها پس از فرصت سوزیهای پرتعداد در لیگ برتر، حالا جام حذفی را در دسترس میبینند و به هیچ وجه حاضر نیستند که از این جام راحت کنار بکشند. بیشک اینکه یک پای مسابقه هوادار است هم به انگیزه آنها میافزاید.